Personálna a mzdová agenda
Osobitnú časť účtovnej agendy predstavuje personálna a mzdová agenda, ktorá sa týka všetkých subjektov realizujúcich personálne zabezpečenie svojej činnosti (podnikateľskej, nepodnikateľskej i kombinovanej) prostredníctvom pracovno-právnych vzťahov (vrátane vzťahov naplňujúcich zákonnú definíciu príjmov zo závislej či obdobnej činnosti).
Personálna agenda:
- tvorba, vedenie a udržiavanie personálnej evidencie
- príprava pracovných zmlúv, dohôd v rámci mimopracovného pomeru, zmluvných podkladov pre vzťahy majúce povahu príjmov zo závislej či obdobnej činnosti, ako aj ich zmien
- zabezpečenie oznamovacích povinností
- časové a údajové zabezpečenie príslušných registrov zamestnávateľa i zamestnanca
- príprava agend súvisiacich s ukončením pracovného pomeru
Mzdová agenda:
- vypracovanie a správa podkladov miezd
- výpočet miezd podľa jednotlivých udalostí na mzdy vplývajúcimi či mzdy determinujúcimi (základy pre zdravotné a sociálne odvody, výpočet a uplatnenie nezdaniteľných základov, výpočet a uplatnenie daňového bonusu, výpočet a uplatnenie zamestnaneckej prémie, výpočet dovolenky, zrážky zo mzdy dobrovoľné či povinné a ďalšie súvislosti)
- vypracovanie a vedenie mesačného, štvrťročného a ročného výkazníctva
- postupovanie výstupov mzdového výkazníctva príslušným úradom
- vypracovanie mzdových listov
- ročné zúčtovanie dane zo závislej činnosti
- ročné zúčtovanie zdravotného poistenia
Ostatné:
- optimalizácia nákladovosti personálneho zabezpečenia
- štatistické výkazníctvo
- výstupy na základe požiadaviek klienta
- upozornenia na zmeny pracovno-právnej legislatívy vrátane predpisov daňových a odvodových